2011. május 15., vasárnap

Nagy mennyiségű szemüvegkeret tárolása:

ICAS OPTICA fiókrendszerrel

Ha versenyben akar maradni, üzletében a szemüvegkeretekből komoly választékot kell tartania. Ezt azonban valahol tárolni kell. Hol és hogyan?

Nem tehet ki mindent a falra, ekkora falfelület nincs, a falat másra is használni muszáj, a szemüvegkeret pedig nem falburkolat.

Meg kell tehát oldani a hatékony – kis alapterületen nagy mennyiségű – tárolást.
A megoldás látszólag pofonegyszerű: fiók!

Csakhogy az ördög itt is a részletekben lakik. Mindannyian túl jól ismerjük a papundekliből barkácsolt megoldásokat.

Vajon mit érez a kuncsaft, amikor látszerésze a drága keretet egy szakadt skatulyából előhúzva próbálja rátukmálni?

Végiggondolta már, hogy mit is várunk egy ilyen tároló elemtől?

Nos, az olasz ICAS cég végiggondolta. Sőt csak ezen gondolkodik már hosszú évek óta. (A neve is az elkötelezettségről tanúskodik: ICAS = Industria Cassetti, azaz fiókgyár.)

Ennek eredményeként létrehozta az ICAS Optica fiókrendszert.

A fiókrendszer kifejlesztésénél a 12 fő szempont a következő volt:

2011. május 4., szerda

Lecserélném az üzletberendezésemet (2)

Praktikus Tanácsok 2011/8.

Gyakorlati megfontolások
Ha valóban azt szeretnénk, hogy vevőnk törzsvásárló legyen, a kedvében kell járnunk:
  • A kiszolgálás a (szakszerűség mellett) legyen gyors. Ehhez az (is) szükséges, hogy amit csak lehet, a munkatárs keze ügyébe kell rakni, de jól áttekinthető és esztétikus módon elhelyezve.
  • Csökkenteni kell a sorban állást, de úgy, hogy a vevő ne érezzen valamiféle „futószalagszerűséget”. Tehát az eladó számára a gyors munkavégzés lehetőségét, míg a vásárlónak a kényeztetés érzetét kell megteremteni.
  • A lehetőségekhez mérten a legtöbb helyet biztosítsuk ügyfelünknek. Szeretném emlékeztetni, milyen sokszor előfordul, hogy az ügyfél nem egyedül, hanem kísérővel érkezik szemüveget csináltatni. Amikor Ön (nagyon helyesen) leülteti ügyfelét, hogy kényelmesen tudjon válogatni a keretek között, a kísérőnek (akinek a véleményére ügyfelünk bizonyára sokat ad, hiszen azért hozta magával) is tud ülőhelyet kínálni?
  • Több időt is kell tudnunk szakítani vásárlónkra. Ezt az időt azonban csak a fölösleges tevékenységektől tudjuk elvonni: rakosgatástól, rendezgetéstől, keresgéléstől. Ezért lényeges a hatékony üzletkialakítás.
  • Tudvalévő, hogy a legtöbb optika helyhiányban szenved. Éppen ezért az üzlet berendezésének helytakarékosnak is kell lennie. No, mármost ezt összehangolni az előbb emlegetett „több helyet az ügyfélnek” elvével nem egyszerű feladat. Alighanem szakember kell hozzá!
  • Arra a legritkább esetben van lehetőség, hogy egy-két évenként lecseréljük az üzlet bútorzatát. Ezért viszonylag hosszú távon kell gondolkodni. Miben testesül meg ez a gondolkodás?
A teljes tartalom (szöveg, grafika, fotó stb.) szerzői jogvédelem alatt áll. Tilos a szerző előzetes írásos engedélye nélkül (még részleteiben is) bármilyen módon közzétenni, sokszorosítani, forgalomba hozni!
www.praktikumbutor.hu